Suszone owoce - zdrowa alternatywa dla słodyczy

2020-09-23
Suszone owoce - zdrowa alternatywa dla słodyczy

Suszone owoce zyskują na popularności. Coraz więcej osób zaczyna dostrzegać ich zalety i pozytywny wpływ na organizm. Mimo, że są dość kaloryczne, to jednak nie są to puste kalorie tak, jak ma to miejsce w przypadku popularnych słodyczy. Najzdrowsze suszone owoce, a więc te bez dodatku cukru i siarki, stanowią świetną alternatywę dla ciast, ciasteczek, batonów lub czekolad i polecane są osobom będącym na diecie odchudzającej. Co więcej – będąc źródłem błonnika, zapewniają uczucie sytości na długi czas i tym samym minimalizują ryzyko napadów wilczego głodu i podjadania między posiłkami. I jeszcze jedno, szczególnie dobrze sprawdzają się w sezonie zimowym, kiedy dostęp do świeżych owoców jest mocno ograniczony. Suszone jabłka, daktyle suszone, figi suszone, suszone śliwki i żurawina – one wszystkie smakują wybornie i stanowią wdzięczny dodatek do wielu potraw. A poza tym są idealną dawką energii i cenną skarbnicą witamin oraz minerałów.

Suszone owoce - wartościowa przekąska z witaminami i mikroelementami zamiast cukru i tłuszczu

Powodów przemawiających za wybieraniem suszonych owoców jest całe mnóstwo. Co warto wiedzieć? Suszone owoce to naturalne cukry mające korzystny wpływ na ludzki organizm. Poza tym produkty te nie mają w sobie tłuszczu, a zawartość w nich sodu jest znikoma. Mało kto wie, że suszone morele, rodzynki, suszone daktyle, biała morwa suszona, suszone mango, maliny czy suszone banany to prawdziwa bomba witaminowa. Co za tym idzie, z powodzeniem można zastąpić nimi świeże owoce, zwłaszcza po sezonie. Niektóre suszone owoce stanowią świetny zastrzyk energetyczny i pomagają odzyskać siły po intensywnym wysiłku fizycznym. Tak jest np. w przypadku suszonych daktyli. Zamiast więc sięgać po kupny baton energetyczny – zjedz kilka sztuk daktyli lub dodaj je do przygotowanego koktajlu mlecznego. Inne suszone owoce, jak np. suszone jabłka, zawierają te same witaminy co ich świeże odpowiedniki. Ponadto są źródłem polifenoli, które neutralizują działanie wolnych rodników. Z kolei suszone śliwki wykazują korzystny wpływ na jelita i mogą pomóc w pozbyciu się męczących zaparć.

Co ważne, suszone owoce są dobrym źródłem błonnika. I tak np. suszone śliwki zawierają go aż 7 g na 100 g produktu. Do tego nie zawierają tłuszczy utwardzanych, które niestety bardzo często są obecne w gotowych wypiekach cukierniczych, a występujący w nich cukier jest zupełnie naturalny. To dzięki temu suszone owoce są przyjemnie słodkie w smaku i zaspokajają ochotę na małe „co nie co”. Potrafią uratować z niejednej opresji i są w stanie uchronić nas przed sięgnięciem po konwencjonalne „zapychacze” typu słodki batonik, ciastko, cukierek. Kolejną zaletą owoców suszonych jest ich niski indeks glikemiczny. Mogą być więc stosowane jako zdrowsze zamienniki cukru w wielu przepisach kulinarnych.

Suszone owoce i orzechy

Czy można podawać suszone owoce dzieciom?

Suszone owoce dla dzieci – można, czy nie można podawać? Można, ale pod warunkiem, że są to ekologiczne suszone owoce, które nie zawierają siarki, sztucznego cukru i innych sztucznych dodatków. Tylko suszone owoce bez siarki są bezpiecznym produktem dla dzieci i mogą stanowić zdrową alternatywę dla konwencjonalnych słodkości lub być fajnym urozmaiceniem codziennych posiłków. Od kiedy podawać dziecku suszone owoce? Po 7 miesiącu życia można już zacząć podawać dziecku suszone jabłka i rodzynki. Po 8 miesiącu życia do diety maluszka można włączyć suszone śliwki. Gdy dziecko skończy 10 miesięcy można spróbować podać mu morele, a gdy skończy rok, do menu można włączyć suszone figi i daktyle.

Suszone rodzynki

Na co zwrócić uwagę kupując suszone owoce?

Najzdrowsze owoce suszone to te bez dodatku siarki, cukru i innych sztucznych polepszaczy. Kupując suszone owoce goji, suszone mango, jabłka, suszone jagody, suszonego ananasa, itp. warto wczytać się w etykietę produktu. Unikać należy owoców, które w składzie mają E220 lub napis: “zawiera siarczany”, “konserwowany siarką”. Warto unikać tego syntetycznego środka konserwującego, ponieważ wpływa on niekorzystnie na nasze zdrowie i powoduje utratę witaminy B12 zawartej w produktach spożywczych. Najlepszym wyborem są owoce suszone będące certyfikowanymi produktami rolnictwa ekologicznego.

Strona korzysta z plików przepysznych ciasteczek (cookie) w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij komunikat
pixel